Kristijono Donelaičio (lietuvių poeto, nepalikusio patikimų savo atvaizdų) išvaizdos tyrimo metu atradau anksčiau sukurtų portretų panašumo neapčiuopiamumą bei mokslininkų atliktos jo veido rekonstrukcijos netikslumus. Ieškodamas teisingo portretinio vaizdo išbandžiau senas ir sukūriau naujas portretavimo strategijas. Pabandžiau dar kartą rekonstruoti poeto veidą remdamasis kriminalistikoje taikomais veido rekonstrukcijos pagal kaukolę metodais. Rekonstrukcijos ir tyrimo metu atsiskleidė kūryboje neišvengiamas subjektyvumas. Bandydamas jo išvengti sukūriau “ultra objektyvaus” kraniometrinio portreto koncepciją, kurios pagrindu tapo mokslui naudojami kaukolės matmenys. Gautas vaizdas atrodė šaltas ir formalus, tad sukūriau alternatyvų etinį autoportretavimo metodą, kuris nebesidangsto objektyvumo siekiu. Metodo esmę sudaro objektyvumą simbolizuojančių mokslinių duomenų tarsi relikvijų inkorporavimas į subjektyvų autoportreto kūną siekiant vaizdą paversti "tikru" ir apeiti pretenzingą objektyvumo siekį. Taip buvo nutapytas "Autoportretinis K. Donelaitis" ir "Bendrinis donelaitis". Pirmasis neslepia savo panašumo į autorių, antrasis atvirai deklaruoja panašumą į anksčiau sukurtus poeto portetus, atmesdamas “tikrosios” išvaizdos paieškas.
Asmenybės kultas kartais pasireiškia noru tapti panašiu į lyderį. Kūno kalba, stilius, veido išraiška ir kaukolės forma, anot senovės mokslininkų, atspindi asmenybės bruožus. Nukopijavęs kraniometrinius taškus ir veido išraišką nuo Francois‘o Xavier‘o Fabre tapyto Mykolo Kleopo Oginskio portreto, pabandžiau tapti diplomatu, politiku, sukilėlių vadu ir kompozitoriumi.
"IN" - raidės, skiriančios mano ir Lenkijos karaliaus bei Lietuvos didžiojo kunigaikščio Žygimanto Augusto (1520-1572) pavardes, tampa ir projekto pretekstu ir metodu, kuris pasiūlo autoriui persikelti į XVI a. gyvenusio asmens poziciją.
Siekiant atrasti vaizdo generuojamo melo ribas, tiriamos puodo inkorporavimo į žmogaus portretą galimybės, sukuriama kraniometrijos sistemai analogiška puodometrijos sistema ir puodometrinis portretas, bei nutapomas Vakarų Europos portretavimo tradicijų reikalavimus atitinkantis Homo Catinus (žmogaus-puodo) portretas.